1. Залишайтесь вдома.
2. Подзвоніть своєму лікарю.
3. Опишіть лікарю симптоми, історію подорожей. Окремо потрібно розповісти, чи були ви в контакті з людьми, які потенційно можуть бути інфіковані (наприклад, такими, що повернулися з країн з місцевим розповсюдженням вірусу).
4. Виконуйте інструкції свого лікаря.
5. При невідкладних станах – температура вище 38, яка не збивається, та утруднене дихання – набирайте 103.
Пам’ятайте, більшість респіраторних захворювань мають схожі симптоми.
Підстави для підозри COVID-19:
– кашель;
– ускладнене дихання;
– підвищена температура;
– протягом останніх 14 днів ви перебували в країні, де зафіксовано COVID-19;
– контактування з людиною, інфікованою коронавірусом.
Якщо ви маєте симптоми COVID-19, не потрібно негайно йти до свого лікаря або в найближчу лікарню.
Не потрібно самостійно приймати рішення та йти на тестування стосовно наявності COVID-19. По-перше, рішення про необхідність тестування приймає ваш сімейний лікар або терапевт. По-друге, в лабораторії та лікарні збільшується ризик підхопити вірус, якщо поруч буде людина з коронавірусом.
Не потрібно робити тест на коронавірус людині зі звичайним ГРВІ.
Перше, що потрібно зробити, це – подзвонити лікарю, з яким укладено декларацію. Якщо ви не уклали декларацію, одразу телефонуйте на гарячу лінію з питань коронавірусу у вашій області, на гарячу лінію МОЗ 0-800-505-201 або Центру громадського здоров’я +38 044 425 43 54. Також можна подзвонити на Урядовий контакт-центр за номером 1545.
Подальший алгоритм дій вам скаже ваш лікар або оператор контакт-центру, на який ви зателефонували.
Запишіть та розмістіть так, щоб знайти найшвидше, наступні номери телефонів:
– номер реєстратури центру надання первинної медико-санітарної допомоги, в якому ви обрали свого лікаря;
– номер мобільного вашого сімейного лікаря або терапевта;
– в кожній області працює цілодобова гаряча лінія з питань коронавірусної інфекції. Знайдіть та запишіть цей номер також.
Подбайте про те, щоб у ваших батьків, бабусь, дідусів та інших літніх родичів також були номери телефонів, за якими вони можуть звернутися за консультацією та допомогою.